søndag 21. oktober 2018

Smooshing teknikk

Oktoberutforingen i facebookgruppa Scrapp og skravl består av 4 oppgaver, hvorav nr 4 går ut på å lage noe i smooshing technique.

Først måtte jeg finne ut hva smooshing technique er. Det beste er nok å sjekke ut videoer på YouTube, hvor denne teknikken blir brukt. Men i hovedsak går det ut på blande farge med litt vann, og overføre dette til papiret med plast/acetat. Og man skviser så fargen utover med å trykket på oversiden av plasten.

Videoene ga virkelig inspirasjon, og jeg prøvde dette etterhvert ut selv. Ble ikke fornøyd med de første forsøkene mine, men det var mest for at brukte svart embossing pulver på prosjektet, og jeg fikk ikke bort alt overflødig pulver, og ikke på grunn av smooshingen. Må vel kjøpe meg sånn antistatisk pute, så jeg slipper det problemet.

Ink smooshing 

Jeg har distress ink stempelputer, så da blir det ink smooshing, og valgte disse distress fargene, weathered wood, faded jeans og stormy sky. Synes de passer til det de skal illustrere på kortet mitt, nemlig regn... Og det regnet godt den kvelden jeg satt og syslet med kortet.

Distress ink

Syntes teknikken var grei å bruke, og sluttresultat ble ikke så verst. 😄 Mannen med paraplyen er embosset med svart embossingpulver. Er i allefall fornøyd selv, og kommer nok til å smooshe flere ganger, og kombinasjonen med smooshing og embossing er flott. Anbefaler også andre til å prøve.

Resultatet av smooshingen, regn, regn og atter regn...



Deltar på ufordringer:








1 kommentar:

  1. Takk for flott bidrag til utfordringen hos Scrappegarasjen!
    DT-Eva

    SvarSlett